Jak wysłać SMS z własną nazwą nadawcy?

J

SMS z własną nazwą nadawcy czyli Branding SMS

Wydawałoby się, że zrealizowanie masowej wysyłki SMS lub wysłanie pojedynczego SMSa z własną nazwą nadawcy to nic trudnego, jednak kiedy ostatnimi czasy szukałem informacji na ten temat to szczerze przyznaje, że nie znalazłem nic co wyjaśniłoby mi krok po kroku jak to zrobić. Zaaferowany tym faktem postanowiłem napisać ten artykuł i wprowadzić Cię drogi czytelniku w „tajniki” wysyłania SMS z własną nazwą nadawcy. Zatem do dzieła!

Dlaczego branding sms zamiast zwykłej wysyłki sms?

Po pierwsze SMS z własną nazwą nadawcy zawsze dobrze kojarzy się odbiorcy, a jeżeli odbiorca zna już Twoją markę to masz niemalże 100% pewności, że nie będzie się zastanawiał od kogo otrzymał danego SMSa.

Po drugie estetyka, weźmy na tapetę automatyczne SMSy z banków. Trochę słabo by wyglądało gdybyś kody SMS do zatwierdzania operacji w banku otrzymywał z jakiegoś losowego numeru telefonu nieprawdaż?

Po trzecie zaufanie. Wysyłając branding SMS przede wszystkim Twoja marka wygląda bardziej profesjonalnie oraz wzbudza zaufanie potencjalnego odbiorcy.

Jak wysłać sms z własną nazwą nadawcy?

To nic trudnego! W HotSender wystarczy wybrać odpowiednią kampanię SMS i już, ale zanim do tego przejdziemy chciałbym Ci jeszcze uświadomić, że maksymalna długość nazwy nadawcy to 11 znaków alfanumerycznych. Dlatego właśnie przykładowo od ING Banku nie otrzymujesz SMSów z nazwą „INGBANKSLASKI” tylko „ING”.

Przejdźmy teraz do HotSender i stwórzmy kampanię z własnym polem nadawcy. O tym jak zrealizować pierwszą kampanie SMS pisałem w tym artykule, dlatego pozwolę sobie pominąć ten krok i przejdę od razu do wyboru odpowiedniej kampanii. Po zalogowaniu się w HotSender z menu głównego wybierz Kampanie, a następnie Nowa Kampania i SMS, aby wysłać branding SMSa interesuje nas tylko kampania Standard lub Single (jeżeli chcesz wysłać SMSa do jednej osoby). Ja na potrzeby tego artykułu wybiorę kampanię Single.

Nazwa Nadawcy – tutaj wpisujemy nazwę nadawcy jaka wyświetli się na telefonie Twojego odbiorcy (maksymalnie 11 znaków alfanumerycznych!)
Numer Telefonu Odbiorcy – wiadomo 😉
Treść – j/w

Klikamy „Wyślij Kampanie” i dzieje się magia. Po chwili przyszedł mi SMS od nadawcy ArtykulHS, czyli dokładnie takiego samego jak wpisałem na powyższym zdjęciu.

Czy warto korzystać z branding SMS?

Oczywiście! Pisaliśmy o tym miedzy innymi w tym artykule – jak widzisz nawet Rząd postanowił wykorzystać wysyłkę SMS z własną nazwą nadawcy!

 

Najnowsze wpisy

Bądź na bieżąco!

Social Media