Twoja pierwsza kampania SMS

T

Cześć, dzisiaj pokaże Ci jak w prosty sposób możesz zrealizować swoją pierwszą kampanie SMS za pomocą systemu HotSender. Nie tak dawno zastanawiałem się „Jak oni to robią?” kiedy otrzymywałem kolejnego SMSa od radia czy jakiegoś sklepu internetowego, w którym robiłem niedawno zakupy. Teraz już wiem i na samym wstępie zaznaczam Ci, że jest to bardzo proste, a wszystko czego potrzebujesz to własna baza oraz konto w HotSender!

Tworzenie grupy kontaktów

Pierwszym krokiem jaki należy podjąć jest utworzenie nowej grupy kontaktów. Stanowi ona najwyższy poziom grupowania poszczególnych kontaktów, w związku z czym jej utworzenie jest konieczne na samym początku działalności w ramach HotSender.

Tworzenie nowej grupy kontaktów w HotSender

Tworzenie nowej grupy odbywa się poprzez wybranie odpowiedniego łącza z menu głównego znajdującego się po lewej stronie panelu.

Po jego wybraniu powinien się ukazać kreator nowej grupy, gdzie będziesz mógł uzupełnić nazwę i opis grupy.

Grupowanie kontaktów nie tylko pomoże Ci w późniejszym zarządzaniu nimi ale także będzie bardziej przejrzyście. Ja swoją grupę nazywam „Grupa Testowa” a opis grupy wpisuję „W tej grupie znajdują się kontakty do testu.” Po wypełneniu pól z nazwą i i opisem klkamy „Zapisz grupę”.

Zapisywanie grupy - kampania SMS HotSender

Dodawanie kontaktów

Świetnie! W tym momencie masz już gotową nową grupę do której będziesz mógł dodawać swoje kontakty. Teraz powinieneś mieć przed sobą listę grup. Aby dodać do wybranej grupy kontakty należy kliknąć w opcjach danej grupy „Kontakty”.

Dodawanie kontaktów - HotSender

Utworzona grupa posłuży jako swoisty kontener kontaktów. Załadowanie widoku dodawania kontaktów umożliwi Ci na dodanie własnej bazy z danymi. W prawym górnym rogu są do dyspozycji dwa przyciski: „Importuj z CSV” oraz „Nowy kontakt”. W przypadku pierwszej opcji masz możliwość dodania bazy kontaktów z pliku CSV. W przypadku drugiej – otwiera się kreator kontaktu, za pośrednictwem którego będziesz miał możliwość wprowadzenia danych pojedynczego kontaktu.

Poniżej opisuję w jaki sposób dodać dużą bazę z kontaktami za pośrednictwem pliku CSV. W tym celu należy wybrać przycisk „Importuj z CSV”, a w następnym kroku wybrać grupę (która została uprzednio utworzona) i załadować plik z kontaktami.

Dodawanie bazy kontaktów - HotSender

Formularz sugeruje rozszerzenie pliku z danymi – powinien to być plik CSV. Jeśli Twoje dane nie są skupione w CSV – możesz dodać plik z rozszerzeniem TXT lub XLS.

Jeżeli masz więcej pól w swojej bazie takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, etc. To nasz system sam je wykryje, a Tobie w kolejnym kroku pozwoli samemu dopasować nazwy do wybranych pól. W moim przypadku były to same numery telefonu, więc klikając w strzałkę rozwijamy menu i wybieramy „Numer telefonu” następnie klikamy w przycisk „Zatwierdź”.

Przypisywanie typów danych do pól w bazie danych - HotSender

Jeśli wszystkie dane zostały oznaczone, wystarczy zakończyć działanie kreatora i baza zostanie poprawnie zapisana.

Jeżeli podczas wgrywania bazy wystąpią jakieś problemy, Twoja baza ma jakieś inne rozszerzenie niż podane wyżej lub po prostu nie możesz sobie poradzić z wgraniem bazy daj znam znać! Skontaktuj się z naszym technikiem, który Ci pomoże: [email protected]

Konfiguracja wysyłki SMS

W celu uruchomienia kreatora wysyłki kampanii należy z menu głównego (po lewej stronie) wybrać kolejno: Kampanie > Nowa Kampania > SMS.

Rodzaje kampanii SMS - HotSender

Po wybraniu SMS powinieneś znaleźć się w menu wyboru kampanii, za pomocą systemu HotSender możesz realizować wysyłkę SMS na kilka sposobów:

  • SMS Standard – możliwość wysyłki SMS z ustawioną przez siebie nazwą nadawcy wyświetlaną przez odbiorców SMS;
  • SMS Eco – możliwość masowej wysyłki SMS bez możliwości ustawienia nazwy nadawcy (domyślna nazwa: HOTSENDERPL);
  • SMS Single – wysyłka SMS do jednego odbiorcy;
  • SMS Two Way – wysyłka SMS bez możliwości ustawienia pola nadawcy z obsługą odpowiedzi od odbiorców (odpowiedzi wyświetlane w Panelu HotSender).

W celu wysłania standardowej kampanii musisz wybrać sekcję Standard poprzez kliknięcie przycisku „Nowa Kampania Standard”. Wyświetlony kreator kampanii pozwoli na określenie nazwy nadawcy, wybór grupy odbiorców oraz wypełnienie treści wiadomości.

Po wypełnieniu formularza jest możliwość podejrzenia i wysyłki kampanii. Realizacja kampanii, w zależności od wielkości bazy nie powinna zająć więcej niż kilkanaście minut. O realizacji wysyłki dowiesz się z powiadomienia wyświetlanego w panelu HotSender.

Gratulacje! Właśnie zrealizowałeś swoją pierwszą kampanię SMS w HotSender. Ja wysłałem ją do siebie i do dwóch kolegów z pracy. Sprawdźmy więc, czy wszyscy otrzymali wiadomość, którą wysłałem.

SMS Test - Szymek
SMS Test - Kamil
SMS Test - Mirek

statystyki kampanii SMS

Jak widzisz wszyscy odbiorcy otrzymali kampanię. To świetna wiadomość, ale co w przypadku kiedy w Twojej bazie jest 20 tysięcy kontaktów i chciałbyś sprawdzić kto otrzymał SMS, a kto nie? Nic bardziej prostszego! W tym wypadku ponownie musimy wrócić do początku i z menu po lewej stronie wybrać „Statystyki”, a następnie „SMS”.

Statystyki kampanii SMS - HotSender

Szczegóły statystyk dostarczają informację na temat ilości odbiorców, ilości wysłanych wiadomości oraz ilości wiadomości, których nie udało się wysłać. Jest również tabela zawierająca status poszczególnych wiadomości.

Szczegóły statystyk - HotSender

Jak widzisz samo tworzenie i wysyłka kampanii SMS to nic trudnego. Warto jednak przygotować się do tego zdecydowanie wcześniej niż konfigurować kampanię na ostatnią chwilę, gdyż nie zawsze sprawy układają się tak, jakbyśmy tego chcieli. O praktycznych sposobach wykorzystania masowej wysyłki SMS dowiecie się z następnych artykułów, które pojawią się w najbliższym czasie. Dziękuję za lekturę!

Najnowsze wpisy

Bądź na bieżąco!

Social Media